7 faktów o sprowadzaniu motocykli

Z raportu opublikowanego przez Clicktrans.pl na podstawie tysięcy zleceń dotyczących transportu motocykli wynika, że Polacy najchętniej sprowadzają motocykle z Niemiec do Polski. Zazwyczaj jest to Honda sprowadzana do woj. śląskiego lub dolnośląskiego. Polacy najchętniej robią to w lipcu i płacą za ten transport średnio 637 zł. Najczęściej zlecany jest transport motocykli typu sportowego, tzw. ścigaczy.

 1. Polacy sprowadzają motocykle głównie z Niemiec.

Najczęściej Polacy zlecają jednak transport motocykli między miastami w obrębie Polski. Transport taki stanowi 60% zleceń dotyczących transportu motocykli. Wśród krajów, z których Polacy w latach 2011-2015 najchętniej sprowadzali motocykle były głównie Niemcy (37,9%), Wielka Brytania (33,6%), Włochy (6,8%), Francja (4,7%) oraz Holandia (4,6%).

Udział motocykli sprowadzanych z Niemiec rośnie z każdym rokiem. W 2011 było to 21% a w 2014 roku już 43%.

clicktrans_infografika1

 

2. Najczęściej sprowadzają motocykle mieszkańcy województwa śląskiego (11%), dolnośląskiego (11%), małopolskiego (11%)  i mazowieckiego (10%).

3. Za sprowadzenie jednego motocykla do Polski zapłacimy średnio 637 zł.

Z danych Clilcktrans.pl wynika, że najtańszy transport dotyczy Niemiec, Holandii oraz Belgii. Ceny te kształtują się średnio 490-550 zł. Zdecydowanie najdroższym kierunkiem transportu jest Hiszpania. Średnia cena transportu do Hiszpanii to wydatek ok. 1520 zł.

4. Motocykle sprowadza się najczęściej od marca do lipca, sierpnia.

5. Najczęściej sprowadzane marki to: Honda, Yamaha i Suzuki.

Niekwestionowanym liderem jest Honda z prawie 25% udziałem. Udział Yamahy natomiast maleje z każdym rokiem i tak w 2011 roku udział wśród sprowadzanych motocykli wynosił 30,3% a w 2014 już tylko 18,3%. Wzrasta udział Suzuki z 15,8% w 2012 roku do 18,9% w 2015 roku.

infografika2.

6. Najczęściej sprowadza się ścigacze.

Na przestrzeni lat 2011-2015 ich udział wynosił aż 61% wśród wszystkich transportów motocykli zlecanych na Clicktrans.pl do Polski. Cruiser/Chopper miał udział 17% a Cross/Enduro/Supermoto 15%. Turystycznych motocykli przewoziło się tylko 5%. Wśród motocykli wywożonych z Polski za granicę udziały wyglądają podobnie z jeszcze większą przewagą motocykli sportowych nad resztą (72%).

7. Wrocław, Warszawa, Kraków, Poznań oraz Bydgoszcz: główne miasta, do których sprowadza się motocykle.

Agnieszka

Na blogu piszę o różnych aspektach transportu oraz o tym jak obniżyć jego koszty i sensownie go organizować. Interesuje mnie ekologiczne oblicze transportu i to jak w skali mikro możemy mieć na nie wpływ. Od 2010 roku rozwijam serwis aukcji transportowych Clicktrans.pl.

Może Ci się również spodoba

3 komentarze

  1. artur.lysionok@tlen.pl' Artur napisał(a):

    Na podstawie jakich źródeł są te dane? O jakim raporcie wspomina pani we wstępie?
    Warto podać gdzieś info o tym.

  2. mai3ansh@gmail.com' Jacek napisał(a):

    Ja sprowadziłem z Włoch moja Hondę…i zaoszczędziłem ponad 4 000zl…tak więc się opłaca, tylko trzeba szukać 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *